[starttext]
Francesc Ferrer i Guàrdia, Primera part
[postlink]http://histotube.blogspot.com/2011/02/francesc-ferrer-i-guardia-1.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=vvjZjH8zSfEendofvid
[starttext]
[starttext]
La renovació pedagògica, L'Escola Moderna i el context social del seu temps. Documental realitzat per Televisió de Catalunya. Seguir amb la segona part.
[endtext]
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentarios:
A Europa i EEUU va tenir molta influència la obra de Ferrer i Guàrdia. Un sistema on la llibertat de pensament és essencial, els nens han d'agafar consciència de que són éssers lliures, de què tots tenen una potencialitat i una força que està dins l'esperit humà i que tenen un món de possibilitats, tots ells. L'objectiu principal d'aquest tipus de pedagogia és que els nens aprenguin a pensar per sí mateixos, fantàstic!, l'anomenada "autonomia intel·lectual", com preconitzaven idealment Johann Pestalozzi i altres com I. Kant, que és el que ha de ser el veritable objectiu de l'ensenyament... Òbviament: a l'Europa capdavantera no hi han exàmens, hi ha un ensenyament en què s'evalua als alumnes amb treballs bibliogràfics, treballs tipus assaig o reflexió i exposicions a classe... A Catalunya no ha influït massa Ferrer i Guàrdia i tot el seu sistema pedagògic llibertari, clar que no! -els Paideia i els Waldorf, com a molt-, a Catalunya va tenir més influència el model pedagògic franquista de predomini de la memorització, ordre i disciplina mal entès com ara la cal·ligrafia i la presentació massa formalista dels treballs, pensament únic i adoctrinament ideològic -totes tres coses, si ho penseu bé, són el mateix sistema- de fet això encara domina avui dia... Lluís.
Gràcies Lluís, molt il.lustratiu el teu comentari.
Publica un comentari a l'entrada