Francesc Ferrer i Guàrdia, Primera part
La renovació pedagògica, L'Escola Moderna i el context social del seu temps. Documental realitzat per Televisió de Catalunya. Seguir amb la segona part.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Els millors vídeos d'història en català
Benvinguts a HistoTube, el primer portal de vídeos d'història i patrimoni en llengua catalana. Els autors som quatre historiadors que compartim afició per la història local i mantenim blocs sobre temàtica històrica.
L'HistoTube és un projecte que té com a objectiu posar a l'abast de docents, alumnes i interessats per la història i el patrimoni una sel·lecció dels vídeos sobre aquesta temàtica que es poden trobar a la xarxa. La iniciativa és totalment voluntària i des dels impulsors no l’han pensada amb objectius econòmics, sinó de difusió i està oberta a nova gent interessada en col·laborar-hi.
Jordi Bonvehí:
Llicenciat en història i creador de la web Històries Manresanes.
Lorién Casasús:
Llicenciat en història i Treball Social creador de la web Un Mataró no tan llunyà.
Dani Cortijo:
Llicenciat en història i creador dels webs altresbarcelones.com i la Barcelonasfera.
Agus Giralt:
Llicenciat en història i creador dels webs Memòria de Sants i Memòria del Poblenou.
Has trobat algun vídeo interessant que t'agradaria incloure al directori d'HistoTube o algun enllaç que no funciona? Envia'ns un correu electrònic: histotube(a)gmail.com
2 comentarios:
A Europa i EEUU va tenir molta influència la obra de Ferrer i Guàrdia. Un sistema on la llibertat de pensament és essencial, els nens han d'agafar consciència de que són éssers lliures, de què tots tenen una potencialitat i una força que està dins l'esperit humà i que tenen un món de possibilitats, tots ells. L'objectiu principal d'aquest tipus de pedagogia és que els nens aprenguin a pensar per sí mateixos, fantàstic!, l'anomenada "autonomia intel·lectual", com preconitzaven idealment Johann Pestalozzi i altres com I. Kant, que és el que ha de ser el veritable objectiu de l'ensenyament... Òbviament: a l'Europa capdavantera no hi han exàmens, hi ha un ensenyament en què s'evalua als alumnes amb treballs bibliogràfics, treballs tipus assaig o reflexió i exposicions a classe... A Catalunya no ha influït massa Ferrer i Guàrdia i tot el seu sistema pedagògic llibertari, clar que no! -els Paideia i els Waldorf, com a molt-, a Catalunya va tenir més influència el model pedagògic franquista de predomini de la memorització, ordre i disciplina mal entès com ara la cal·ligrafia i la presentació massa formalista dels treballs, pensament únic i adoctrinament ideològic -totes tres coses, si ho penseu bé, són el mateix sistema- de fet això encara domina avui dia... Lluís.
Gràcies Lluís, molt il.lustratiu el teu comentari.
Publica un comentari a l'entrada